3 Aralık 2012 Pazartesi

YALANCI DOLMA




MALZEMELER:

2 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı toz tarhana
1,5 su bardağı un
Tuz
Karabiber
Kimyon

ÜZERİ İÇİN:

Yoğurt
2 diş sarımsak
Toz kırmızı biber
Maydonoz
Domates

YAPILIŞI : Bugün ne pişirsem diye düşünürken yalancı dolma yapmak aklıma geldi ve yaptım. Bu tarifimi sizlerle paylaşmaya karar verdim. İlk önce ince bulguru sıcak su ile biraz kabarttım. Sonra içine toz tarhana, un, tuz, karabiberi ekleyip yoğurdum. Elimle yuvarlayıp unlanmış bir kaba koydum. Köfteler bittikten sonra, tencereye su koyup kaynamasını bekledim ve kaynadıktan sonra biraz tuz ekleyip köfteleri içine attım. 10  dakika kadar haşlandı, suyunu süzüp servis tabağına aldım az ılıdıktan sonra üzerine önce sarmısaklı yoğurt sonra kızdırılmş kırmızı biberli sosu gezdirdim. Maydonoz ve domatesle süsledim.

Afıyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder